tirsdag den 22. januar 2008

Forskudt fra Grosbois

Når dette skrives sidder Magnus Ladegaard i toget – på vej til Charles De Gaulle Lufthavnen – jeg ved det, fordi jeg har selv sat ham af på stationen i Boissy St Leger.

Forinden havde Magnus været i aktion lige siden han kom ved 11.15-tiden til Ulf Nordins stald på Grosbois.

Classic Grand Cru fik en hurtigt træningsarbejde, som skal bringe den helt på toppen inden den søndag starter i et rent 5 års løb på Vincennes – og senere var det så, at Magnus kørte Keep On Flying.

Det var nu kun et let træningsarbejde – to gange rundt på den store bane (1500 meter) – og Keep On Flying virkede tilpas og i orden.

- Der er ikke løb til Keep On Flying før den 15. februar, så jeg tager herned igen den 9. februar for at give ham et hurtigt træningsarbejde, således formen bliver helt på top. – Propositionsmæssigt er han fint inden den 15. februar i et løb på Cagnes sur Mer.

Imens Marie Ullerup gør Keep On Flying klar efter træningen, går Magnus op jeg ud bag stalden – her ligger en lille fold på et plateau, og her ser Lundens banerekordholder, In Cap N’Gown ud til at befinde sig vel i de forårslystne solstråler, der ofte kigger frem mellem skydækket.

Allerede på torsdag skal In Cap N’Gown til start på Vincennes – den starter i dagens Quinte+-løb, hvor der er en samlet præmiesum på 50.000 Euro med halvdelen til vinderen – distancen er 2700 meter.

Vi går tilbage til stalden – In Cap N’Gown kommer ned – Magnus gennemgår den omhyggeligt i bentøjet – det så vist ud til at være OK.

NÅ – nu varer det ikke længe før Magnus sidder i maskinen til København – og jeg skal havde fundet mit hotel.

Godt jeg har Betty med – ja, Betty er min helt uundværlige GPS-vejviser.

Ingen kommentarer: